Obsessive Love

Det här är ett gammalt avsnitt med Dr Phil. Kvinnan som var med i programmet hade det verkligen värre än vad jag hade det. Hennes man var fruktansvärd - så pass att man inte ville tro att det var sant. Kom att tänka på ett citat som jag hört Dr phil säga flera gånger;

"Ask yourself, 'What is it costing me to be in this relationship?' If the answer is your dreams, identity, or dignity, the cost is too high."

Jag kanske har skrivit det tidigare i bloggen - det minns jag inte - men det är så bra formulerat. Det svåra är att inse vad det faktiskt kostar när man är inne i relationen. Man är så blind för den egna verkligheten. Det är så svårt att förstå vad som är "normalt". Min önskan är att otroligt många fler klarar av att se sig själva utifrån och får styrkan att kunna svara på den här frågan.

Det här är programmet jag såg - Obsessive Love;
del 1
och
del 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0