Jag behöver påminna mig själv ibland...

Jag har med stor sannolikhet varit gift med en man med narcissisistisk personlighetsstörning. Personer med den störningen är själviska, självgoda och inte bryr sig om andra. De är oförmögna att känna empati, de avläser andras svagheter, manipulerar och utgår alltid ifrån sig själv när de har nytta av det och använder andra för egen vinning. De är ofta snarstuckna, lättsårade, hänsynslösa, oberäkneliga i sitt beteende och upphäver sig själva genom att trycka ner andra.
Ett typiskt drag för en narcissistiskt störd person är att han inte har insikt om sig själv och sitt beteende. Han ser alla fel och brister i sin omgivning, men inte sin egen andel i det.

Det är inte mig det är fel på - det är honom det är fel på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0